A cjaval tra il devonian disora e il cjarbonifar disot, tresintaecinquanta/sesanta agns indaur, quant che su la cjera a erin daur a riva i prins crots e liseltris (e lis plantis da cjera a erin saltadis fur nome di cinquantamilions di agns), la Cjargna a era bielgià a chi.
A no era propri cusì come cumò e i cunfins a erin un tic sbrindulats. Ma La Cjargna, copari, a era bielgià.
A son un grum di fosij das bandis di Sauris c’a mostrin liseltrons. Ven a stai che chel cjastron di Irbarol (c’al vegniva simpri a rompi i cits) a iu a clamats “dinosauris” (al era cjoc).
Chescj dinosauris a no fasevin tantis fufignis e a erin simpri un tic flaps. A erin ce tant grancj (un par di metros) e a an tegnut dur fin tal permian di sot (a vevin un par di coions cusì).
I dinosauris a taconavin come cunins (come ducj a Sauris – e encja a Ciurciuvint. No come chei di Tomiec c’a son ducj vuastacui). Ven a stai che par centedis milions di ains chei di Sauris di Sora a an taconat chei di Sauris di Sot (*). Dopo, ce vuleiso, prin di dut a no lavin dacordo, e po, par gionta, tal giurassic di miec/disot dal plan aalemian, a an tacat cu la solfa di muse-di-libri… in sumis, in fin dai fats a son sparits ducjquancj.
(*) e difati a si diseva “fruta vustu sta a Suris par sora o a Sauris par Sot?
I dinosauri carnici del devoniano: i “dinosauris”
A cavallo tra devoniano superiore e carbonifero inferiore, circa 350-360 milioni di anni fa, quando sulla terra stavano per comparire i primi anfibi e i primi rettili e quando le piante terrestri erano comparse da solo 50 milioni di anni, la carnia c’era.
Nonostante la sua identità fosse appena accennata e i confini fossero latenti, la carnia c’era.
A dircelo sono i fossili dei primi dinosauri di Sauris, ribattezzati da Irbarol i “dinosauris”.
Profilo basso, atteggiamenti consueti e malinconia erano i tipici atteggiamenti dei dinosauris, giganteschi animali di un paio di metri di lunghezza simili ai dinosauri e sopravvissuti fino al permiano inferiore grazie alla loro grande capacità di adattamento.
I dinosauris si riproducevano molto velocemente nel loro habitat ideale di Sauris: per circa 110 milioni di anni i sauri di Sauris di sopra si sono accoppiati con i sauri di Sauris di sotto (*) fino all’estinzione, dovuta alla scarsità di integrazione e all’avvento dei social network del giurassico medio-inferiore del piano aaleniano.
(*) da qui l’espressione devoniana dei dinosauris prima dell’accoppiamento “tesoro, vuoi stare a Sauris di Sopra o a Sauris di Sotto?”